Van Christchurch via Sydney naar Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van jukaev - WaarBenJij.nu Van Christchurch via Sydney naar Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van jukaev - WaarBenJij.nu

Van Christchurch via Sydney naar Adelaide

Blijf op de hoogte en volg jukaev

18 Januari 2016 | Australië, Adelaide

Onze rit naar Christchurch was prima. Eva en Karin werden in het motel gedropt met alle spullen en Juriaan is de camper gaan inleveren. De eigenaar van het motel, meneer Bakker, jaja in 1975 geëmigreerd, haalde hem weer op. Wat een service! Motelkamer was prima. Er was een eigen kamer voor Eva. Na heerlijk te hebben geslapen werden we de volgende dag door meneer Bakker naar het vliegveld gebracht.

De vluchten waren prima. We hadden een overstap in Sydney en kregen al meteen zin om ook daar de stad te gaan verkennen, maar daar moeten we mee wachten tot het eind van onze reis. Aangekomen in Adelaide zijn we snel in een taxi gesprongen en naar ons hotel gegaan, want het was al laat (20.30 uur Adelaide-tijd, maar dat was 23.00 uur Nieuw Zeelandse-tijd). Eva is meteen in bad gedoken, wat kan je dan blij zijn met een bad en daarna haar bed in.

Vandaag zijn we naar de Adelaide Zoo geweest. Ze hebben daar twee pandaberen en die moesten we natuurlijk zien! We hebben het mannetje gezien. Het vrouwtje zat binnen, zij was zwanger of schijnzwanger, daar waren ze nog niet helemaal achter. Verder was het een leuke dierentuin met gelukkig veel groen en daardoor veel schaduwplekjes, want, even klagen als een echte Nederlander, wat was het warm! Het was 31 graden en geen wolkje te bekennen. Via de winkelstraat en de Mac, voor een heerlijk softijsje, zijn we weer teruggelopen naar het hotel. Daar hebben we ons kunnen oriënteren op een restaurant voor het avondeten en Eva kon even heerlijk rustig spelen, met ons natuurlijk want dat is veel gezelliger dan alleen ;)

Morgen wordt het 37 graden, dus vanavond maar eens even goed bedenken wat we dan gaan doen. De Tour Down Under start morgen en daar willen we, als we woensdag onze camper hebben gehaald, ook wat van zien. Ook fietsen de dames hier in Adelaide, misschien gaan we hun morgen eens even bekijken.

• 19 Januari 2016 - 12:17

Nannie Envert:

Hallo Karin, Juriaan [en Eva natuurlijk],

Wat een leuk verslag weer en leerzaam, want zo zijn we verplicht er elke keer de atlas bij te halen en onze kennis over Oceanië wat op peil te brengen. Zo vroegen we ons al af hoeveel tijdsverschil er tussen jullie reisgebieden zou liggen. Dat weten we nu.
    Fijn dat de laatste dagen met de camper zo goed bevallen ziijn. Inderdaad, wat een service bij Bakker. Jullie kregen dus een ons-kent-ons-behandeling!
    We kunnen ons nauwelijks voorstellen dat het nu in Australië dik 30 C is, want hier vriest het ook overdag min-3. Geniet er maar van, ach, Eva lust vast nog wel een Mac-ijsje en jullie ook, lijkt ons.
    We blijven benieuwd naar jullie verdere wedervaren en of jullie de kustlijn volgen, dan wel dwars door de bergen gaan.
    Hopelijk wordt jullie nieuwe camper niet zo vaak door pech achtervolgd. We lezen het wel.
    Heel veel plezier in elk geval.
    Fijn om te lezen hoe jullie met elkaar en van elkaar genieten!

Tot mails, nannie en evert

• 20 Januari 2016 - 10:00

Anneke & Jacques:

Lieve reizigers,

Wat een leuke foto's zitten er deze keer bij het verslag: die prachtige panda en een knuffel-koala voor Eva. Wij wisten niet dat ze vrij rondliepen, of was dit een getemd dierentuin-exemplaar?
    We zijn benieuwd of de nieuwe camper weer "Eva-vriendelijk" is, en ze lekker achter jullie zit.

Leuk dat de Tour Down Under nu is. Zie dat de Lotto-Jumbo er ook met 7 man bij zit, o.a. ons aller Bram Tanking en Maarten Tjallingii. Veel plezier, mochten jullie langs het parcours staan.

Hier in Haaksbergen is intussen de eerste marathon op natuurijs gereden, dat is nog eens iets anders dan 37C. Maar het weekend wordt het weer lente, als we de weerman mogen geloven.

Veel plezier daar down under, en veel liefs uit de Vennip