Duiken en dolfijnen in Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van jukaev - WaarBenJij.nu Duiken en dolfijnen in Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van jukaev - WaarBenJij.nu

Duiken en dolfijnen in Paihia

Blijf op de hoogte en volg jukaev

14 December 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

Op zaterdag konden we onze camper ophalen op het vliegveld van Auckland. We hadden een shuttle om 0900 zodat we mooi op tijd bij het depot waren. Daar aangekomen ging alles redelijk soepel maar kregen we een iets ander type camper dan we geboekt dachten te hebben. Eva zit nu helemaal achterin in plaats van dichtbij ons. Helaas was er geen ander type beschikbaar dus moesten we het er maar mee doen. We proberen via de Nederlandse agent waar we mee geboekt hadden nog iets te regelen.

Na het ophalen zetten we koers naar Paihia. Zo’n 4,5 uur rijden. Na eerst wat onwennig links rijden met zo’n grote bak ging het op een gegeven moment wel prima. In Paihia aangekomen zitten we op een prima campsite op loopafstand van het dorpje, strand en supermarkt. Na even op het strand te hebben gespeeld, kookt Juriaan Eva’s favoriete eten zodat ze voor het eerst in een paar dagen weer heerlijk zit te eten.

Zondagochtend wordt het niet zulk lekker weer, prima om onder water te verblijven. Juriaan gaat dus duiken. In de ochtend een wrakduik bij de HMSNZ Canterbury en ’s middags een duik tussen de vissen. Het was heerlijk om weer onder water te zijn. Eva en Karin gaan op ontdekkingstocht in de camper en weten nu met name al het speelgoed goed te vinden.

Vandaag hebben we een boottocht gemaakt op zoek naar dolfijnen. Even moesten we terugdenken aan een mislukte walvistocht in Fuerteventura maar na twee uur varen zagen we een groep dolfijnen omhoog springen. Een fantastisch gezicht. Ze kwamen om de boot zwemmen en om de beurt gingen Karin en Juriaan en Eva op de boeg de dolfijnen van dichtbij bekijken. Echt ontzettend genieten om ze van heel dichtbij te zien. Daarna mochten we er ook nog tussendoor zwemmen. Juriaan had het geluk dat hij er echt middenin zwom en de dolfijnen binnen een meter van zich had. Unieke ervaring die we niet meer vergeten.

Morgen staat een lange trip op het programma. We gaan naar Coromandel.

• 14 December 2015 - 10:24

Anneke En Jacques:

Het klinkt fantastisch: zwemmen tussen walvissen en dolfijnen: dol fijn zo'n ervaring.
    Lijkt mij ook even wennen, links rijden. Kan me herinneren dat het met name verwarrend is als je vanuit de parkeertaks wegrijdt. En dat schakelen met je linkerhand is ook lastig. Maar het zal daar in NZ wel niet zo druk zijn als hier in de Randstad. Geniet, en we kijken al weer uit naar het volgende verslag.