Nieuw camper en Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van jukaev - WaarBenJij.nu Nieuw camper en Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van jukaev - WaarBenJij.nu

Nieuw camper en Queenstown

Blijf op de hoogte en volg jukaev

10 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Ondertussen is er weer een hoop gebeurd sinds ons laatste verslag. Belangrijkste is nog wel dat we nu rondrijden in een andere camper. Juriaan had bij de eerste reparatie al gezegd dat er iets bij het voorwiel raar klonk, maar ze hadden geen tijd meer om ernaar te kijken. Als we het de volgende dag nog wilden dan moesten we maar langskomen. ’s Ochtends dus maar weer de verhuurmaatschappij gebeld en die belde de garage, we konden om half 12 langskomen. Dan maar even wassen, hadden we dat ook weer gedaan en om half 12 stonden we bij de garage, alwaar er een andere camper op de brug stond. Die moest eerst gedaan worden, spoedgevalletje, kon misschien wel helemaal niet gemaakt worden, we mochten om half 4 weer terugkomen. Dus nog maar weer een keer naar Wanaka.

Wanaka is een leuke plaats maar heeft een groot nadeel. Ze hebben er veel zogeheten sandflies. Deze zien eruit als onschuldige fruitvliegjes maar ze prikken als grote muggen. Voor de verandering zit Juriaan onder de bulten in plaats van Karin. Anyway, in Wanaka lekker geluncht in het zonnetje en toen is Juriaan met Eva in de speeltuin gaan spelen en heeft Karin boodschappen gedaan. Daarna weer terug naar de garage. De monteur ging even een rondje rijden en was na 5 minuten weer terug. Conclusie: wielophanging was zo goed als stuk. We mochten er weer mee terug naar de camping rijden maar geen meter verder. Hij ging de verhuurmaatschappij bellen: de camper kon dinsdag gemaakt worden (het was toen vrijdag) en er was geen reserve camper voor ons, maar de verhuurmaatschappij zou nog bellen. Gelukkig belden ze later die middag dat er toch een andere camper beschikbaar was en dat die de volgende dag om ongeveer 13.00 uur op de camping zou worden gebracht. En ja hoor, de volgende dag rond enen kwam er een vrachtwagen met een camper. Laat het nou ook nog eens het model zijn dat we in eerste instantie wilden hebben! Eva zit nu gezellig vlak achter ons.

We konden dus naar onze volgende bestemming: Queenstown. Daar kwamen we om een uur of 4 aan. De camping is gigantisch, een echte stadscamping. We staan hutje mutje en er zijn meer dan 200 campeerplekken en ook nog appartementen en kleine huisjes. Naar aanleiding van een tip van iemand van de verhuurmaatschappij, die we weer moesten bellen omdat de kluis error gaf en dus niet open ging en later nog eens omdat er een sleutel van de camperdeur bijna was afgebroken (jaja, we hebben een hotline!), zijn we gaan eten in een heel klein Italiaans restaurantje. Het was een hele goede tip. De pizza’s van Juriaan en Karin waren gigantisch en heerlijk en Eva heeft bijna een heel bord, een heel groot bord, spaghetti naar binnen zitten werken.

De volgende dag zijn we met de gondel omhoog gegaan. Je kan dan over de hele stad kijken, het meer zien en de bergen erachter. Het was erg mooi, maar ook best wel fris, want de wind waaide heel hard. Daarna heerlijk gespeeld bij de camper. In het zonnetje, uit de wind was dat goed toeven.

Morgen naar een free campsite een uur rijden van Milford om de volgende dag de Milford Sound per boot te gaan bekijken.

• 10 Januari 2016 - 21:06

Carmen:

Vergeten jullie niet de beste hamburgers ter wereld te eten in Queenstown?

• 12 Januari 2016 - 14:04

Evert En Nannie:

Hallo Karin en Juriaan,

Wat een enerverende reis maken jullie, al lijkt het of de campers inmiddels de hoofdrol opeisen! Ze hebben jullie wel met ouwe meuk opgezadeld geloven wij. Nou ja, nu Eva ook voorin kan zitten, komt alles toch nog goed.
    Overigens heel bijzonder om op zo'n grote afstand zo heel direct getuige te kunnen zijn van jullie wedervaren. Soms ontwaren we enig leedvermaak, zoals om de sandfliybeten waar ditmaal alleen mannen slachtoffer van blijken te zijn.
    Waar gaat Juriaan die marathon trouwens lopen, in Australië?

Geniet met elkaar, want wanneer krijg je weer zo'n kans?
    Blijf ons op de hoogte houden.
    Bij ons kan er nog steeds niet worden geschaatst. Daarom onze groeten vanuit een somber,kil, druilerig en modderig Holland,

evert en nannie

• 12 Januari 2016 - 17:55

Evelien Koot:

Wat heerlijk allemaal zeg! Lekker genieten :-) Ik ben wel jaloers hoor... haha.. Veel plezier!!!

• 13 Januari 2016 - 12:09

Martine Elseman:

Hallo hallo!
    Wat ontzettend leuk om jullie reisverslag te lezen en de foto's te bekijken!
    Jullie hebben wel pech gehad met de camper zeg :-( Hopelijk nu heel veel veilige kilmoters maken!
    Heel veel plezier met elkaar! Ik kijk uit naar het volgende verslag :-)