Wai-O-Tapu en Lake Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van jukaev - WaarBenJij.nu Wai-O-Tapu en Lake Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van jukaev - WaarBenJij.nu

Wai-O-Tapu en Lake Taupo

Blijf op de hoogte en volg jukaev

20 December 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

Na weer een lekker nachtje slapen in onze camper, gaat al vroeg de wekker. Vandaag gaan we naar Wai-O-Tapu, een thermaal wonderland (zo staat in de beschrijving).

Allereerst gaan we naar een geiser. Het verhaal gaat dat daar lang geleden gevangenen zeer lichamelijk werk moesten doen en daarna hun kleding wilden wassen. Zij deden hun kleding in het water en gooiden er zeep bij en even later spoot het water uit de geiser omhoog en lagen hun kledingstukken een heel stuk verder in de struiken. Vandaag de dag laten ze de kledingstukken achterwege. Ze gooien zeep in de geiser, wachten even en inderdaad: hij ging flink spuiten. Dit kon wel een half uur of langer duren. Wij hebben niet gewacht totdat hij weer stopte, maar hij stond al even te spuiten toen we weggingen. Een erg mooi gezicht.

Daarna verder het park in, waar Eva de weg ging wijzen met een kaart, gekleurde paaltjes onderweg en nummers bij de verschillende bezienswaardigheden (waar Eva soms zei: “Dit is saai, he, we lopen door.”) Over het algemeen was het helemaal niet saai gelukkig, maar juist erg mooi. Bubbelende modderbaden, een meer, zo heet dat de (stink)stoom eraf komt, in allerlei kleuren: geel, oranje, rood, blauw, groen. We hebben er heerlijk rondgewandeld en van alles bekeken, totdat Eva hard viel en daar 2 blauwe knieën aan overhield. Op dat moment waren we op het verste punt van het park en hebben we Eva ruim 30 minuten om beurten getild. Gelukkig ging het alweer een stuk beter met haar nadat we bij de camper groene toverzalf erop hebben gesmeerd en ze daarna even lekker kon slapen.

Met een slapende Eva achterin, zijn we verder gereden naar Taupo. Een klein plaatsje aan een meer, Lake Taupo. We hebben hier een plekje vlakbij een speeltuintje met een trampoline(!), dus Eva roept telkens: “Ik ga even springen” en weg is ze weer. Het is prachtig weer, lekker warm, zo’n 25 graden, dus zondag hebben we lekker een dagje aan het meer doorgebracht. We hebben alledrie een lekker kleurtje gekregen en Eva is na haar lievelingseten, een douche en 3 verhaaltjes heerlijk gaan slapen.

Morgen naar Napier, waar het ook lekker warm weer is.

• 20 December 2015 - 12:56

Lianne:

Wat klinkt dit allemaal geweldig en heerlijk letterlijk in een andere wereld !
    Gezellige warme kerst gewenst daar en geniet van al het moois.

• 22 December 2015 - 10:44

Evert En Nannie:

Lieve Karihn, Juriaan en Eva,

Wat leuk om virtueel met jullie mee te reizen. We krijgen door de verslagen een heel ander beeld van Nieuw-Zeeland. We dachten dat het veel Engelser zou zijn. Jullie beschrijvingen maken het o.i. een beetje Ijslands met al die geisers enzo. En wat zijn er veel plekken met nog Maori-namen, grappig!
    Hebben jullie ook nog restanten van ons VOC-verleden ontdekt? Uiteindelijk hebben WIJ het land zijn naam gegeven!
    Leuk om te lezen hoe Eva heel anders naar het landschap kijkt; pas drie en nu al bezig met een heuse generatiekloof.
    Overigens hebben wij in jullie kiwi-foto niks anders kunnen ontdekken dan groen oerwoud, help ons op weg!

We hopen dat Eva haar plekje achterin de camper inmiddels heeft aanvaard, maar zo te lezen geeft het geen problemen!
    We wensen jullie nog een heel mooie tocht en alvast een warme kerst [moet toch vreemd zijn, met de zon hoog aan de noordelijke hemel].

Hartelijke groeten, we blijven jullie volgen, tot een volgende keer !

nannie en evert

• 24 December 2015 - 10:32

Jukaev :

Hi Nannie en Evert,

Leuk wat van jullie te lezen. De Nederlanders hebben hier kort standgehouden en zijn met de staart tussen de benen weggegaan. Wel is er een nationaal park vernoemd naar Abel Tasman, maar die is er eigenlijk alleen omheen gevaren en schijnt geen voet aan wal gezet te hebben. Los daarvan heeft 4% van de bevolking een Nederlandse achtergrond, maar dat komt vooral uit de vijftiger jaren. Dus we kunnen hier speculaas, stroopwafels, sambal, ketjap, etc. en eergisteren dus kroketten kopen.

De kiwi is die bruine ronde bol in het midden van de foto en Eva heeft haar draai best gevonden achterin. We hebben nu door dat de dvd en tv het doen tijdens het rijden. Dat helpt :)

Jullie ook fijne kerstdagen en alvast een goed nieuw jaar.

Karin en Juriaan