Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van jukaev - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van jukaev - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg jukaev

25 Februari 2016 | Australië, Sydney

En dan is het bijna voorbij. Een unieke reis zit er bijna op. We hebben honderden, zo niet duizenden kilometers gereden door Nieuw Zeeland en Australië en ontzettend veel gezien, meegemaakt en indrukken opgedaan. Een onvergetelijke ervaring voor ons en we hopen dat Eva zich er wellicht nog flarden van zal herinneren. De vele foto’s en filmpjes zullen daar wellicht bij helpen.

De laatste dagen in Sydney waren een mooi afsluiting. De camper inleveren ging soepel, al vloog op de weg naar het depot in een bocht de hele serviesla eruit (wonder boven wonder maar één gebroken kommetje). Daarna met de taxi naar het hotel in hartje centrum en na het inchecken op naar Circular Quay. Hoogtepunten daar zijn de Harbour Bridge en het Opera House. We hebben, om het een en ander goed te zien, een ferry gepakt naar Manly (plaatsje tegenover Sydney) en na daar een ijsje te hebben gegeten zijn we weer teruggegaan.

De volgende dag begon Juriaan met een mooie hardloopronde door Sydney om alles te verkennen. Nog steeds helemaal op schema zonder een training te missen en waarschijnlijk fitter dan ooit. Daarna hebben we fietsen gehuurd zodat we als echte Hollanders lekker door de stad kunnen fietsen. Met temperaturen ruim boven de 30 graden was het ook wel lekker om op de fiets een beetje wind te genereren. In de middag heeft Eva heerlijk in haar onderbroek in een waterspeeltuin gespeeld bij Darling Harbour nadat wij daar lekker hadden geluncht.

Vandaag de laatste dag stond in het teken van nog wat souvenirs kopen. In een grote markthal in Chinatown vonden we wat we wilden hebben. Ook Eva vond daar allerlei moois wat ze graag wilde kopen. Daarna weer naar de waterspeeltuin omdat het inmiddels bijna 40 graden was vonden wij dat ook wel een goed idee. Deze keer hadden we wel een zwembroek meegenomen.

Morgen staat de taxi om 05:30 voor de deur en gaan we weer 2 keer 11 uur het vliegtuig in. De vorige keer viel dat eigenlijk nog wel mee, verschil is dat we toen maar anderhalf uur overstaptijd hadden en we ons nu 7 uur moeten zien te vermaken.

Dank iedereen voor de vele reacties, ze waren leuk om te lezen en tot snel!