Gelukkig 2016!! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van jukaev - WaarBenJij.nu Gelukkig 2016!! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van jukaev - WaarBenJij.nu

Gelukkig 2016!!

Blijf op de hoogte en volg jukaev

31 December 2015 | Nieuw Zeeland, Picton

Wat een leuke stad is Wellington. We hadden een campsite midden in de stad. Het was dan ook niet meer dan een parkeerplaats met enkele wc’s en douches, die overigens prima waren. Het leuke daarvan was dat we zo de stad inliepen. Dinsdag hebben we kort de stad verkend en een grote speeltuin gevonden waar Eva heerlijk heeft gespeeld. Daarna naar Mac’s Brewbar waar de start was van de Wellington Waterfront 5 km run. Juriaan deed mee en zat in de eerste startgroep en was na 21 minuten als eerste van zijn groep weer binnen. De groep daarna was wat sneller dus helaas niet de medaille mee terug naar Nederland. ’s Avonds is Juriaan naar Star Wars gegaan.

De volgende dag zijn we rustig opgestart en zijn we begonnen met de kabelbaan naar een uitkijkpunt boven de stad. Daar genoten we van het uitzicht en ook nog naar de sterrenwacht en bijbehorend museum gegaan. Daarna wilden we naar een andere speeltuin maar toen we langs het terras liepen met grote zitzakken wilde Eva daar zitten. Geen slecht plan om heerlijk in het zonnetje wat te drinken. Het kostte moeite om weer door te gaan naar de speeltuin. Daarna nog even kort in het museum Te Papa geweest en op zoek naar een restaurant. Al met al een leuke drukke dag en Eva lag dan ook snel te slapen

Vandaag met de Interislander naar het Zuidereiland. Een prachtige tocht door de Marlborough sounds waarbij we zigzaggen door de groene heuvels. Daarna boodschappen en met een slingerende weg met fantastisch uitzicht naar de campsite. Leuke site waarbij we versgebakken muffins krijgen en voer voor de schapen. Er is een trampoline voor Eva en vanavond hebben we een tocht naar de gloeiwormen in het bos gemaakt. Een spannende tocht zo in het donker.

Daarna heeft Eva nog even uitgebreid gedanst bij de buren en ze slaapt rond half twaalf. In Picton kwamen we langs een Nederlandse bakker waar we oliebollen hebben gehaald. Die zijn we nu aan het eten met een glas champagne. Voor iedereen alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar. Wij zitten al in 2016!!

• 31 December 2015 - 13:37

Babs:

Voor jullie ook de allerbeste wensen.
    Geniet en Geniet.
    Wat een gek idee dat jullie al in 2016 zijn en wij nog 10 uur moeten wachten.
    groetjes

• 31 December 2015 - 18:09

Lianne:

Voor jullie ook alle goeds voor 2016 !
    Kan niet mooier beginnen dan nu voor jullie.
    oudjaarsgroet, Lianne

• 31 December 2015 - 19:01

Judith:

Gelukkig Nieuwjaar. Wellington is fantastic on a nice day! Ik was de Hollande Bakker in Picton helemaal vergeten. Wij gaan ook altijd wat lekkers daar halen. Ze hebben ook lekker brood. Op naar het Tasman park voor julliie! Leuk hoor. Liefs P&J

• 01 Januari 2016 - 13:31

Evert En Nannie:

Hallo ontdekkingsreizigers,

Allereerst bedankt voor jullie nieuwjaarsgroet [wel wat vroeg voor ons oude continent, maar zo sprokkelen jullie er wel 12 extra uurtjes bij in 2016, mooi meegenomen].
    Op onze beurt mogen we jullie ook een gezond nieuw jaar wensen. Ons inziens konden jullie geen betere start maken, getuige de enthousiaste verslaggeving!
    Ons valt inmiddels steeds meer op dat Eva zich als een geboren reisleidster ontwikkelt met een duidelijke voorkeur en leuke invallen.
    Geniet met elkaar van de zitzakken, gloeiwormen, speeltuinen, en de Hollandse oliebollen! Wanneer schaffen jullie ook klompen aan?
    Wij blijven benieuwd naar jullie verhalen, het lijkt een onvergetelijke reis te worden!

Nogmaals: groeten vanuit de Oude Wereld, waar inmiddels de kruitdampen in mist zijn overgegaan.

evert en nannie

• 01 Januari 2016 - 19:56

Manfred En Hlmi:

Lieve luitjes
    En heel mooi, gezond en spannend jaar 2016.
    Wij leven met jullie mee en zijn op het ogenblik echt een beetje jaloers op jullie. Zo' n reis is onvergetelijk. Geniet er maar lekker van. Heel veel plezier en wij zijn alweer benieuwd naar jullie komend avonturen.
    Liefs Manfred en Helmi

• 03 Januari 2016 - 15:38

Anneke & Jacques:

Ook vanuit de Vennip een gezond, voorspoedig en zalig Nieuwjaar gewenst. Jullie boffen met twéé zomers in één jaar tijd. Hoewel, hier is de herfst rechtstreeks doorgeschoten naar het voorjaar: de narcissen staan hier op de dreef al in bloei. Van ijsmeester Kroes zullen we dit jaar denkelijk niets vernemen.

Op Strava lees ik dat de 100-dagentrainig inmiddels aangevangen is. Succes, en vermijdt de blesssures!

• 04 Januari 2016 - 18:37

Gerard En Tineke:

Lieve vakantiegangers!
    We wensen jullie een sprankelend en gezond 2016! Een prachtige start van 2016 voor jullie, zo heerlijk genietend in dat mooie Nieuw Zeeland. Wat onvergetelijk moet dit alles zijn en wat superleuk dat Eva ook zo geniet en in haar element is!
    Wij genieten van jullie leuke verhalen en foto's, we vinden het enig om jullie zo te volgen.
    Nog een hele mooie reis verder en veel liefs,
    Gerard en Tineke