Napier en Palmerston North - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van jukaev - WaarBenJij.nu Napier en Palmerston North - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van jukaev - WaarBenJij.nu

Napier en Palmerston North

Blijf op de hoogte en volg jukaev

24 December 2015 | Nieuw Zeeland, Napier

Wat een leuk plaatsje is Napier! Veel houten huizen in Art Deco style, gezellige winkeltjes, een mooi, bijna turkooise, zee. De eerste nacht besloten we door te brengen op een free campsite. Eigenlijk gewoon een parkeerplaats waar je ’s nachts mag staan met een openbaar toilet. We stonden op het uiterste puntje met aan alle kanten de zee, vlakbij een strandje en een grote speeltuin. En vlakbij ‘The Frying Dutchman’ die kroketten verkocht, lekker hoor!

De volgende dag nog heerlijk in het speeltuintje gespeeld en daarna naar een plaatsje vlakbij Napier. Daar hebben we in de zee gezwommen, want wat was het warm, wel 32 graden! De receptie was heel kitscherig volgehangen met allemaal kerstversiering en een grote kerstman in zijn zwembroek en slippers. Zelfs dan blijft het lastig om een kerstgevoel te krijgen in je zwembroek.

Eva zingt ondertussen nog steeds Sinterklaasliedjes en vindt de ene na de andere hunebedsteen en stopt die in haar zak of tasje. Laatst zat haar zak zo vol met stenen dat haar broek ervan afzakte.

De volgende dag naar het nationale aquarium geweest in Napier waar het weer ondertussen helemaal was omgeslagen. Daarna nog wijnproeven en inslaan bij Churchroad want Napier is een echt wijngebied en op weg naar Judith en Peter in Palmerston North.

Daar heerlijk ontvangen en wat wonen ze mooi aan de rand van hole 14 van de lokale golfcourse. We slapen in het gastengedeelte en kijken ernaar uit om kerst te vieren.

• 24 December 2015 - 14:49

Anneke & Jacques:

Goedemorgen,

Als jullie zo wakker worden is het down under inmiddels Kerstmis. Zalig Kerstmis dus. Dè kans voor Eva om Christmas Carols te leren, in plaats van Sinterklaasliedjes. Hoewel, misschien vinden Judith en Peter dat na al die jaren ook wel weer leuk om te horen.

Hier zijn de voorbereidingen voor de Kerst al zo'n beetje begonnen. De buit is binnen en de eerste pan heeft inmiddels al op het vuur gestaan. Straks peertjes schillen en in de wijn, en alvast de braadworst voor morgenvroeg de pan in. Verder alles onder controle, en morgen nog wat kleine dingetjes.

We wensen jullie heel fijn dagen daar.

NB wist niet dan er ook hunebedden in Nieuw-Zeeland waren, had dat eerder in Nieuw-Drenthe verwacht

• 25 December 2015 - 11:22

Babs:

Hallo,
    Eerste kerstdag
    Eindelijk de rust om jullie reisverslag te lezen
    Leuk heerlijk om dit allemaal mee te makem
    Leuk voor mij om op afstand te volgen (Toch heel anders als de ap)
    Geniet lekker verder
    Babs

• 25 December 2015 - 14:09

Helmi En Manfred:

Hallo Juriaan,Karin en Eva
    Wij wensen jullie een heel mooi, groen kerstfeest. Dit jaar toch wel heel bijzonder.
    Jullie hebben in een paar weken al heel wat gezien. Is het reizen met een camper niet fantastisch? Op de foto maakt hij een goede indruk. Hebben jullie de trip van te voren uitgestippeld?
    Wij hebben begrepen dat jullie op het ogenblik bij famlie van Karin zijn. Ook aan hun onze kerstgroet.
    Wij zijn benieuwd naar jullie volgende verslag.
    Een hele fijne tijd, geniet er maar lekker van, bofkonten !!!
    Liefs HeMa